Hadrian's Wall - Dag 2 - Reisverslag uit Heddon on the Wall, Verenigd Koninkrijk van Baukje Nauta - WaarBenJij.nu Hadrian's Wall - Dag 2 - Reisverslag uit Heddon on the Wall, Verenigd Koninkrijk van Baukje Nauta - WaarBenJij.nu

Hadrian's Wall - Dag 2

Door: Baukje Nauta

Blijf op de hoogte en volg Baukje

24 April 2017 | Verenigd Koninkrijk, Heddon on the Wall

Choices, choices!
Oef, dat is niet slecht wakker worden! Een zacht bed, lekker met blote voeten op een tapijt, en de gordijnen openen. Oh ja! Weilanden tot zover je kunt kijken. En een zonnetje!? We waren wel in Engeland toch..? Beneden het rinkelede geluid van pannen, borden bestek in de keuken. We kunnen ons ontbijtje kiezen. “Full English? Or toast with salmon? Or maybe something vegetarian? And what would you like to drink? Coffee, tea, something else?”. “…..”. “Yes, choices choices!”, roept onze gastvrouw vrolijk. Keuzestress om je eten, hoe luxe kun je het hebben. Na een heerlijk ontbijt pakken we onze tassen weer. Klaar voor dag 2!

Wind en wat schapen
Het thema van vandaag is blijkbaar wind. En een klein beetje regen. En nog wat wind. En dan wat hagel. En dan sneeuw. Wacht... Wat?
We lopen vandaag opnieuw zo’n 20 kilometer, dit keer van Heddon-on-the-Wall naar onze tweede stop: het Haddon Hotel, gelegen in het plaatsje Wall. Hoe inventief is die naam! We starten weer even met ons nieuwe spel ‘op zoek naar de eikel’. Check, gevonden! De route kan weer gevolgd worden. Vandaag lopen we door weilanden, weilanden en nog eens weilanden. Een hoop schapen hebben ze hier zeg! Gezellig. Het geblaat begeleid ons de hele dag.

Regen en wat hagel
Na een uurtje of twee begint het wat te regenen. Geen probleem, want wij zijn Hollanders en niet van suiker. Dus hup, poncho’s aan en door! De regen duurt ook niet lang, na een minuut of tien is het droog. Tot het na een tijdje weer even losbarst. Au. Wacht. Dit is geen regen. Aha, een hagelbuitje! Ja, waarom niet? Dan toch maar heel even een boompje opzoeken om onder te schuilen. Kunnen we gelijk een bammetje naar binnen schuiven.

April doet wat hij wil..?
Ook de hagelbui duurde niet lang. We kunnen weer voort! Afwisselend hoor, dat Engelse weer. Is ‘April doet wat hij wil’ hier ook een ding? Anyways, we zijn op twee derde alweer. Nog een aantal kilometer tot onze next place to be. Ben benieuwd weer naar het slaapadres!
Op zo’n twee kilometer van het hotel komt er weer wat neerslag omlaag. Snel, grijp de poncho’s! Maar wacht eens even… Dit doet geen pijn. En het zijn wel erg dikke regendruppels. En zo wit ook… Dit is sneeuw! Overal om ons heen dwarrelen kleine vlokken naar beneden. Een dun wit laagje vormt zich al op de struiken en de weilanden. Bizar!
Ook in het hotel worden we vriendelijk ontvangen. Uiteraard eerst met een praatje over het weer. Want dit is toch wel erg maf allemaal. Eerst zon, dan sneeuw! Wat wordt het nou? Ik ben al benieuwd naar morgen.