Een stukje lopen: de Nijmeegse Vierdaagse 2019 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Baukje Nauta - WaarBenJij.nu Een stukje lopen: de Nijmeegse Vierdaagse 2019 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Baukje Nauta - WaarBenJij.nu

Een stukje lopen: de Nijmeegse Vierdaagse 2019

Door: Baukje Nauta

Blijf op de hoogte en volg Baukje

14 Juli 2019 | Nederland, Nijmegen

Zondag 14 juli

Schoenen, sokken en pleisters
Zondagochtend, 07.00 uur. Ik staar naar mijn tas. Drie paar wandelschoenen, zes paar sokken, korte sportbroeken, lange sportbroeken, T-shirts, vestjes en een toilettas met onder andere zonnebrand, pleisters, tape en tubes koelende gel. Twee vragen: 1. Heb ik alles? 2. Hóe krijg ik alles in mijn tas? Tijd voor de klassieker: Kont Op Tas En Snel Dichtritsen. Gelukt! Op naar Nijmegen!

Van je familie moet je het hebben
In Nijmegen verblijven we in het huis van familie. Zij zijn op vakantie: we hebben een heel huis voor onszelf. Hoe luxe! Mijn vader heeft al inkopen gedaan: hij is onze verzorger deze week. Koken, masseren, noem het maar op. De held van onze week, ongetwijfeld!

Eén met de massa
Vanaf 13.00 uur kunnen de startnummers gehaald worden. We fietsen naar de Wedren: de start- en finishlocatie van de Vierdaagse. Deze bevindt zich in het Julianapark. Het terrein behoorde voorheen tot het gebied net buiten de vestingwallen. In het gebied werd onder andere een wielrenbaan en een renbaan (wedrenbaan genoemd) gebouwd. Ook was er een militair oefenterrein. Hoe dichter we de Wedren naderen, hoe meer mensen er verschijnen. Als uit het niets komen ze van alle kanten: golven wandelaars, studenten en toeristen. Lopend, met de fiets, met de auto. We slingeren ons een weg door de mierenhoop. Nijmegen stroomt langzaam vol.

Nu al proppen
We komen rond 12.45 uur aan op de Wedren: keurig op tijd dus. Maar we zijn niet de enigen… Hoeveel mensen zijn hier al verzameld?! Het hele Julianapark staat al propvol. Nu pas voel ik hoe groot dit evenement is. We wurmen ons in iets dat een rij lijkt te zijn. Na een half uur bereiken we de balie waar we ons startbewijs ophalen. We krijgen een bandje om onze pols: die moeten we elke dag laten zien. Daarnaast krijgen we een tasje met foldertjes, informatie, proefverpakkinkjes van zonnebrand, schoenveters en energierepen. Yes, stap 1 is gezet. We mogen dinsdag aan de slag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Baukje

Voor studie en werk wordt tegenwoordig veel afgereisd. Af en toe doe ik hieraan mee. Op deze pagina kun je mijn belevingen vinden, gecombineerd met wat informatie over mijn reisbestemmingen. Veel plezier met lezen!

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 13821

Voorgaande reizen:

23 April 2017 - 29 April 2017

Steps through the world

16 December 2015 - 31 December 2015

Congo-Brazzaville

01 September 2014 - 02 Februari 2015

Brazilië

Landen bezocht: